söndag 15 december 2013

ett år senare

För lite mer än Ett år sedan så bestämde jag mig för att en författande Svarten var min plan.

Hur har de gått då?

Såhär i efterhand kan jag väl säga mjäe, inge vidare. Har tåget åkt? Inte alls, allt har sin tid och många faktorer spelar in. Att leva som dejtande/upptagen eller singel har sina för och nackdelar i allt man gör i sin vardag. Som vanligt är det lätt att lägga saker för framtiden istället för att sätta ner foten och "bara börja".

Jag har försökt leva efter ett motto som säger "Kan jag göra det idag? Så bör jag inte lämna det tills imorgon".

Vad har då hänt? Omställningar i livet, träningsrytmer, flytt till riktigt lägenhet och förändringar i arbetslivet.

Vad har jag då skrivit?

*Aftonsaga i Vestergren, Vinter 2012
*En skara samlad, Julskräckrollspel 2012
*Påbörjat The Elevator story med ett par kapitel
*Stämningsepilog mellan del 1 och del 2 av Second Darkness
*Dreams of Yellow, Collegeskräckrollspel
*Påbörjat The Clock Tower story
*Det Brutna Sigillet, Julskräckrollspel 2013

Efter att läst igenom lite inlägg så blev jag tvungen läsa igenom hela Aftonsaga i Vestergren.

Framtiden och framförallt resten av året bör då innehålla:

*Ev. skapa tradition att skriva en anekdot från Vestergren igen.
*Skriva och förbereda Nyårsprojektet baserat på Western-rollspelet för Lagmars Mantel-gänget.
*Fortsätta med The Clock Tower Story.

Sen får vi se vad 2014 bjuder på.

Kortfattat så trots att de inte gått lika smooth som jag först tänkt mig så kan jag konstatera att jag inte gått tomhänt från senaste året. Varje litet eller stort projekt är övning som ger färdighet.

Mina mer bombastiska projekt låter jag ligga på piedestalen även om det är dumt. De ska plockas ner en vacker dag dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar